Hírek

RTL Klub - Dr. TÓTH műsorában derékfájásssal és hátfájással kapcsolatos tanácsaim itt nézheted meg

Kapcsolat

Telefon: 06-20/528-3406

Email: info@drzsiskabeata.hu

Legfrissebb bejegyzés

Struccpolitika a rendelőben, avagy mindenki más beteg lehet csak ÉN NEM!

A cikk írása előtt sokat gondolkoztam azon, mi az, ami tabuként jelen lehet egy orvos életében?  Mi az, amit mi orvosok másoknál el tudunk fogadni, de a magunknál...

Miért vigyázz nyáron a gyulladáscsökkentő krémekkel?

Nyáron is fájhat a térdünk vagy a derekunk és kell valami segítség. Sok esetben még mielőtt gyógyszert vennénk be, megpróbálkozunk a patikákban kapható gyulladáscsökkentő krémekkel. Kevesen tudunk viszont arról, hogy nyáron ezeknek a krémeknek napfénnyel érintkezve a bőrön komoly mellékhatása lehet.

Hogyan és mikor használd, hogy valóban gyógyítson és ne ártson? Ha betartod a következő pár jó tanácsot, akkor nyáron sem lesz ezekkel a krémekkel gondod:

- minden esetben érdemes elolvasni a betegtájékoztatót, ezt nem győzöm eleget hangsúlyozni. Felelős vagy magadért, a patikus és az orvos is ember, tehát tévedhet! Minden esetben nézd meg: mit használsz, mire jó, és azt a pontot is, hogy mikor ne alkalmazd vagy milyen más gyógyszerekkel és készítményekkel léphet kölcsönhatásba.

- amelyek adott típusú gyulladáscsökkentőt tartalmaznak (pl. diclofenac, ketoprofen), ott a hatóanyag fotoszenzitív reakciót (napégéshez hasonló reakció) okozhat a bőrön, vagyis fényérzékenység alakulhat ki a krémmel kezelt területen

- a használati utasításban minden esetben jelzik, hogy a krém használata után fontos a kézmosás, hiszen ha kimegyünk a napra, kezünk legtöbbször szabadon van és így a kéz bőrén a krém miatt ez a reakció kialakulhat

- fontos még, hogy megfelelő ruházattal óvjuk a kezelt területet a naptól a kezelés ideje alatt és az azt követő 2 hétben, még felhős napokon is és kerülni kell a szolárium használatát is!

Segítség képpen itt az Országos Gyógyszerészeti Intézet weblapjának gyógyszer és hatóanyag keresője, ahová, ha beírod a piros színnel jelölt hatóanyagokat, akkor megtudod nézni konkrétan milyen krémekkel kapcsolatban fordulhat elő ilyen reakció: http://www.ogyi.hu/gyogyszeradatbazis

Ha pedig nem akarsz védőfelszerelésben mászkálni 2 hétig, de szeretnéd, hogy a panaszaid is enyhüljenek kérj a rendelőben vagy a patikában segítséget!

 

e-mail icon Facebook icon